Advertisement

Cevher Özer Röportajı (BJK.com.tr)

Beşiktaş Cola Turka'nın başarılı oyuncusu Cevher Özer, Kartal Yuvası'nın sorularını yanıtladı. Buse Korkmaz ve Oğuzhan Aslan'ın yaptığı röportajla baş başa bırakalım sizi:

Buse Korkmaz: Beşiktaş sizin kalbinizde nasıl bir yere sahip?


Tabii ki her yere sahip. Ben Beşiktaşlıyım.

Oğuzhan Aslan: Neden basketbolu tercih ettiniz?

Hentboldan hoşlanmadığım için basketbolu seçtim. Basketbol aslında biraz da tesadüf eseri oldu. Yönlendirilmeseydim ve basketbolu sevmeseydim hentbolcu olacaktım.

Buse Korkmaz: Bir Beşiktaşlı olarak, biz yavru kartallara nasıl bir yol izlememiz gerektiğini söyler misiniz?

Çok çalışmalısınız. Yaptığınız işten vazgeçmeyin. Bir işe baş koyduğunuz zaman onun peşinden sürekli olarak çok çalışarak gidin.

Oğuzhan Aslan: Basketbol hayatınız boyunca keşke dediğiniz bir an oldu mu?

Darüşşafaka ile profesyonel basketbol sözleşmesini imzaladıktan 15 gün sonra Ümitler Avrupa Şampiyonası’nda Amerika’dan Kentucky basketbol takımından teklif almıştım. Profesyonel sözleşmem olduğu için gidememiştim. “Keşke sözleşmeyi imzalamasaydım da gitseydim” diye düşünmüştüm.

Buse Korkmaz: Basketbol hayatınızda bu zamana kadar şampiyonluk yaşadınız mı?

Bu zamana kadar şampiyonluk yaşamadım. Ama bu sene umarım yaşayacağım.

Oğuzhan Aslan: Yoğun bir antrenman ve maç programınız var. Bu yoğunluk arasında ailenize vakit ayırabiliyor musunuz?

Mümkün olduğu kadar bütün boş vakitlerimi ailemle geçirmeye çalışıyorum. Spor, sonuç itibariyle bir gün bitecek ve ailemizle birlikte yaşantımızı devam ettireceğiz. Antrenmanım bittikten sonra bütün vaktimi onlarla geçiriyorum.

Buse Korkmaz: Beşiktaş taraftarları hakkında ne düşünüyorsunuz?

Tek kelimeyle mükemmeller. Benim gördüğüm en ateşli taraftar.

Oğuzhan Aslan: Basketbolcu olmasaydınız hangi mesleği seçerdiniz?

Aslında hiç düşünmedim böyle bir şey. Ama çevremdeki arkadaşlarımdan bildiğim ve gördüğüm kadarıyla herhalde mimarlık okurdum ve iyi bir mimar olurdum.

Buse Korkmaz: Maçlarla ilgili hiç unutamadığınız bir anınız var mı? Varsa bizimle paylaşır mısınız?

En son Efes Pilsen maçında kaçırdığım iki faul atışı... Kötü bir anı oldu ama hala rüyalarıma giriyor, aklımdan gitmiyor. Eğer ki ben o iki faul atışını kaçırmasaydım maç bekli de çok farklı bitebilirdi.

Oğuzhan Aslan: En çok sevdiğiniz basketbolcu kimdir? Neden?

Net olarak söyleyebilirim ki, Haluk Yıldırım. Hem kariyeri hem sporcu kişiliği hem de saha dışındaki kişiliği ile gerçekten dört dörtlük bir insan. İki senemiz birlikte geçti.

Buse Korkmaz: İlk kez hangi takımda basketbol oynadınız? Buralara kadar yükselmek aklınıza gelir miydi?

Ortaokul yıllarımda Vestel’de oynayamaya başladım. Tabii ki buralara kadar yükselmek aklına gelmiyor insanın. Ama ben çok hırslı bir insanım. Bu yüzden de arada nereye kadar gidebilirim diye düşünüyordum.

Oğuzhan Aslan: Basketbol hayatınızda unutamadığınız maç hangisidir?

İki sene evvel İtalya’da oynadığımız 8’li final maçlarında Galatasaray’a son saniye basketi ile kaybettiğimiz maçı unutamam. Çünkü biz o maçı kazansaydık, belki de kupayla geri dönecektik. Kariyerimiz için inanılmaz bir artı olacaktı. O şekilde bitmesi gerekmiyordu.

Buse Korkmaz: Eskiden spor denilince akla futbol geliyordu. Şimdi ise gençler sporun her dalıyla ilgileniyor. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?

Türkiye’de yapılan Basketbol Dünya Şampiyonası bence bu konuda etkili oldu. Futbolun dışında başka spor dallarının var olduğunu hatırlattı gençlere. Bence ileride de bu sayı daha fazla da artacaktır. Futboldan diğer spor dallarına geçecektir.

Oğuzhan Aslan: Yurt dışında oynamayı düşünür müsünüz? Hangi takımı tercih ederdiniz?

Önümüzdeki yıllarda İspanya Ligi’nde bir takımda oynamak isterim. İspanya Ligi’nde hızlı ve sert bir basketbol oynanıyor. Bu nedenle o ligde bir takımda oynamak isterdim.

Buse Korkmaz: Basketbol dışında başka bir spor dalıyla ilgilendiniz mi?

Ortaokul yıllarımda hentbolla ilgilendim.

Oğuzhan Aslan: Profesyonel basketbol hayatınızı ne kadar sürdürmeyi planlıyorsunuz?

Bir sakatlık ya da başka kötü bir şey olmazsa eğer neredeyse on yıl daha oynarım (gülüyor).

Buse Korkmaz: Sporcu olmak ne gibi sorumluluklar gerektiriyor?

Bir kere düzenli bir hayatınızın olması gerekiyor. Kendine iyi bakmalısın, iyi beslenmelisin, iyi bir hayat yaşamalısın ve iyi dinlenmelisin. Yaptığın işe karşı çok büyük bir sorumluluğun olmalı. Her şeyini sahada ortaya koyabilmelisin. Büyük bir camiada da oynuyorsan eğer camiaya karşı olan sorumluluklarını bilerek onları yerine getirmelisin.

Oğuzhan Aslan: Aktif basketbolu bıraktıktan sonrası için plan yaptınız mı?

Bazen basketbolun içinde kalmayı istiyorum, bazen de istemiyorum. Acaba diyorum, bu kadar iç içe olmak doğru mu? Ama bir şekilde içinde olacağımı, kopamayacağımı biliyorum.

Buse Korkmaz: Spor sizin için ne demek? Önemini anlatır mısınız?

Spor, benim için hayat demek. Çünkü kendimi bildim bileli spor yapıyorum. Bebekliğimden beri elimden top hiç eksik olmamış.

Oğuzhan Aslan: Allen Iverson için neler söylersiniz?

Onun hakkında bir şey söylemek bize düşmez tabii ki. Burada olduğu dönemi yorumlayabiliriz, zaten kariyeri ortada. Iverson çok büyük, kariyerli, karakterli ve kaybetmeyi hazmedemeyen bir oyuncu. Onunla aynı takımda oynamak bizim için bir şans.

Buse Korkmaz: Her ünlünün bir lakabı vardır. Sizinde bir lakabınız var mı?

Benimde lakabım “Çiço”. Önemli bir anlamı yok ama babamın bana koyduğu bir lakap.

Oğuzhan Aslan- Buse Korkmaz: Teşekkür eder, başarılar dileriz.

İçerik: www.bjk.com.tr
Cevher Özer Röportajı (BJK.com.tr) Cevher Özer Röportajı (BJK.com.tr) Reviewed by Adsız on 16:29 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Soru-Cevap-Bilgi

Blogger tarafından desteklenmektedir.