Advertisement

Mesut Ademoğlu Röportajı


1) Mesut Ademoğlu kimdir, basketbol yaşantısına nasıl ve kimin sayesinde başlamıştır?

Mesut Ademoğlu: 03 Mart 1982 tarihinde İstanbul'da doğdum. Ağabeyim Enis ve kardeşim Deniz ile beraber üc çocuklu bir aileye mensubum. Basketbola 1989 yılında Özel Çavuşoğlu Koleji ve Spor Kulübü'nde başladım. Basketbola başlamamdaki aslan payı Bülent Ermiş, Kemal Çalışkan, Tamer Hoca, Ahmet Çavuşoğlu (rahmetli) ve tabi ki ailemindi.

2) Çoğu kişi bilmez senin Amerika’da basketbol oynayıp yılın çaylağı seçildiğini. O yıllardan bahseder misin biraz?

Mesut Ademoğlu: Üniversite eğitimi ve sporu bir arada devam ettirmek için ABD'deki okullara başvurdum ve Çetin Yılmaz ağabeyin yardımıyla orada burslu olarak basketbol oynama şansı yakaladım. İlk etapta oldukça zorlanmama rağmen Ekim Yılmaz'ın (Çetin Yılmaz'ın oğlu) hem moral açısından hem de dil barajını aşma sürecindeki yardımlarıyla ilk senemde hem akademik açıdan hem de sportif açıdan başarıyı yakaladım. Özellikle spor ve eğitim dengesini sağlamamda ABD'nin katı kuralları, disiplini ve çalışma etiği çok yardımcı oldu. Devamındaki senelerde iyi başladığım ABD serüvenimi çok keyifli bir şekilde tamamladım. Kolay olmasa da çok keyif aldığım kesin.

3) Amerika dışında Bosna ve Rusya’da da oynadın. O yıllar senin için verimli geçti mi? Başka ülkede basketbol oynamanın avantajları ve dezavantajları nelerdi? Zorluklar yaşadın mı? Ne gibi tecrübeler edindin oralarda?

Mesut Ademoğlu: Türkiye dışında spor yapmak ve yaşamak benim daha hızlı olgunlaşmamı sağladı. Bulunduğum ülkelerin beğendiğim geleneklerini ve davranış şekillerini, kendi hayat felsefemi oluşturmaya çok yardımcı oldu. Ben gittiğim her yerden olumlu şeyler öğrendiğimi ve şu anda dünyayı daha geniş açıdan gözlemlediğimi düşünüyorum. Tabii ki tüm bu güzel şeylerin zor taraflarını da yaşadım ama üstesinden gelinemeyecek türde hiç bir şeyle karşılaşmadım. Tabir-i caizse kendi ayaklarımın üstünde durmayı daha erken öğrenmiş oldum.

4) Basketbol yaşantının yanında eğitimini de iyi bir şekilde götürdün. Hem de mezun olduğun üniversiteden derece yaparak. Bunu nasıl başardın? Bir tesadüf olmasa gerek… Neler söylemek istersin bu konu hakkında?

Mesut Ademoğlu: Benim ülkemden ayrılmamdaki en büyük sebep eğitim ve sporun bir arada gidemiyor olmasıydı. Büyük bir fedakarlık yapıp genç yaşımda ailemden ayrılıp çok da iyi İngilizce bilmiyorken ABD'ye gitmeye karar verdim. Okula başladığım günden bitirdiğim güne kadar hedefimi her an aklımda tutmaya çalıştım. Bu benim motivasyonumu oldukça etkiledi. Oradaki imkanlar çok üst düzeydi, ben de elimdeki imkanları en iyi şekilde değerlendirip okulumda kendi bölümümü birincilikle bitirdim. ABD'de sportif başarıların yanı sıra ulusal açıdan değerli "Wall Street Journal 'Best in Class" ve" Who’s Who Among Student in American Universities and Colleges" gibi bireysel ödülleri almaya hak kazandım.

5) Milli Takımlar’da da oynadın. Nasıl bir duygu?

Mesut Ademoğlu: Milli takımlarda görev almak çok onurlu bir görevdi. Bana o şans verildiğinde elimden gelenin en iyisini yapmaya çalıştım. Kulüp takımlarında görev yapmanın çok üstünde bir sorumluluktu. Milli takımlarda senelerce karşılıklı oynadığım birçok arkadaşımla aynı takımda oynama firsatı yakaladım.

6) 1.ligde Ülkerspor, Darüşşafaka, Tekelspor, Kepez gibi takımlarda oynadın. Sence en verimli sezon geçirdiğin takım hangisiydi bunların içinde?

Mesut Ademoğlu: Basketbol oynadığım her kulübün ve her senenin ayrı bir yeri var, içlerinden birini seçmek gerçekten çok kolay değil. Bütün bu kulüplerde oynamaktan çok keyif aldım.

7) Geçtiğimiz sezon 2.ligde oynadın. 1.ligden teklifler geliyordur diye umuyorum ancak sen 2.ligde kaldın. 1.ligi Amerikalılar’ın sömürmesi, yerli uzunlara süre verilmemesinden dolayı mı böyle bir şeyi tercih ettin? Yoksa kendinde de eksiklik buluyor musun?

Mesut Ademoğlu: Geçen sene Kepez'de Aziz Bekir'in kurduğu Kepez'de ilk defa ikinci ligde görev aldım. İkinci ligi tercih etmemdeki en büyük sebep burada Türk oyunculara daha çok sorumluluğun veriliyor olmasıydı. Aziz Ağabey'in Kepez'de antrenörüm olması o geçişi benim için kolaylaştırdı. Her oyuncuda olduğu gibi kendimi geliştirebileceğim ortada, ama bunu kısıtlı sürelerde yakalamanın çok mümkün olduğunu düşünmüyorum. Yabancı oyuncu sayısı çok hassas bir konu tabii ki ama benim görüşüm ülke basketbolunun bu sistemde çok ileri gidemeyeceği yönünde. Son yıllarda milli takımlar seviyesindeki başarının 90'lı yılların sonlarındaki 2-3 yabancılı sistemin meyveleri olduğunu düşünüyorum.

8) Çoğu kişi savunmada yeterli sertlik gösteremediğin için 1.lig takımlarının radarına girmediğini düşünüyor. Bu konu hakkında ne düşünüyorsun?

Mesut Ademoğlu: Bunlar seçim meselesi tabii ki herkes gibi ben de seçtiğimi yaşıyorum. Benim için basketbol oynamak seyretmekten çok daha keyifli ve onun için son yıllardaki seçimimi bu yönde kullandım. Oynayarak eksiklerimi güçlendirip basketbol hayatıma devam etmek istiyorum.

9) 1.ligde Amerikalılar’a verilen ayrıcalıktan yakınanlardansın. Türk oyunculara çok şans veriliyor denilemez. Bu sorun nasıl çözülür sence? Ya da yapılması gereken nedir?

Mesut Ademoğlu: Yakınıyorum denemez ama çok doğru da bulmuyorum. Tabii ki bu sistemi kuranlar bu konuda benden daha fazla mesai harcıyorlardır ama yine de birinci ligde üst düzey görev yapan 40 tane Türk oyuncu saymakta güçlük çekiyorum. O oyuncuların çoğu da ya 30'lu yaşlarda ya da o yaşlara çok yakın. İstisnalar kaideyi bozmaz tabi.

10) Takımlarımızın alt yapıları hakkında ne düşünüyorsun? Profesyonel, planlı programlı bir alt yapımız var mı sence? Türk Basketbolu’nun geleceğini nasıl buluyorsun?

Mesut Ademoğlu: Açıkçası çok yakından takip edemiyorum ama Banvit'in alt yapı organizasyonu gözüme çarpıyor. Bende de çok emeği olan Selcuk Ernak'ın orada görev yapmış olmasının önemi büyük bence. Onun dışında Fenerbahçe ve Galatasaray da bir çıkış içerisinde. Anadolu Efes'te de Çetin Yılmaz kulübü Efes Pilsen dönemindeki parlak günlerine döndürecektir.

11) Sence şuan Türkiye’nin kanayan yarası nedir? (Hem milli takım düzeyinde, hem de lig takımı düzeyinde, pozisyon olarak.)

Mesut Ademoğlu: Bence genç oyuncuların süre alamıyor olması en büyük kanayan yaramız. Pozisyon olarak Bogdan Tanjevic ve ekibinin Fenerbahçe'de yetiştirdiği ya da geliştirdiği uzunlar Türk basketbolunu bir süre daha üst seviyede tutacaktır. Kısa pozisyonlar için de açıkçası o kadar ümitli değilim.

12) NBA’deki oyuncularımız her sene çoğalıyor. Enes 19 yaşında NBA’e gitti. Bu oyuncularımız hakkında fikirlerin nedir? Hidayet Türkoğlu ile Çavuşoğlu Koleji’nden beri, küçüklükten arkadaşsınız. Nasıl tanımlarsın onları?

Mesut Ademoğlu: NBA'de oynama başarısını gösteren bütün oyuncular çok özel sporcular tabii ki. Enes'in bu kadar genç yaşta bu başarıya imza atması ülkemiz açısından çok sevindirici. Umarım uzun yıllar Hidayet ve Mehmet'in çizdiği yoldan ilerler. Potansiyel olarak ülkemizin şu ana kadar yetiştirdiği en büyük yetenek olarak gösteriliyor. Bu sene Enes'i seyretmeyi ben de çok istiyorum.

13) Amerika’daki basketbolla Türkiye’deki basketbol arasında ne gibi farklar var?

Mesut Ademoğlu: Fiziksel özellikler orada biraz daha ön planda tutuluyor burada ise fundamental ve oyun bilgisi daha ön planda.

14) Beko Basketbol Ligi ile 2.lig arasındaki farklar neler?

Mesut Ademoğlu: Açıkçası çok büyük farklar olduğuna inanmıyorum.

16) Kepez Belediye forması giyerken sen de diğer takım arkadaşların gibi paranı alamadın. O konu hakkında bilgilendirebilir misin bizleri? Hala alacağınız para var mı? Sanırım verilen sözler fazlasıyla tutulmadı.

Mesut Ademoğlu: Kepez'de takım olarak çok zor günler yaşadık. Hiçbir sporcunun yaşamaması gereken günler. Hala daha üçer maaş ve prim alacaklarımız bulunuyor. Kulüp bu davranışıyla bizim başarımızı kısıtlamış olmakla beraber bize manevi olarak da borçlandı. Kulüpte ve yönetimde bulunanların bizi eleştirmeden önce kendi performanslarını göz önüne almalarını tavsiye ediyorum. Bu konuda federasyonumuzdaki gçrevlilerden de daha sert tutumlar izlemelerini rica ediyorum.

17) Önümüzdeki sezon Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’nde oynayacaksın. Yeni takım, farklı şehir. Ne düşünüyorsun Gaziantep ve kulüp hakkında?

Mesut Ademoğlu: Gaziantep ülkemizin önde gelen şehirleri arasında, kulüp olarak da geçen sene yükseldikleri 2.ligde play-off oynama başarısını göstermiş ve kulüp değerlerini tamamlamış bir kulüp görünümünde. Hedefleri olan ve hedefleri doğrultusunda bir plan ve program üzerinde ilerleyen bir oluşum. Hem kulübüm hem de kendim adına hayırlı olmasını diliyorum.

18) 29 yaşındasın. Önümüzdeki sezonlarda seni 1.ligde seyredebilecek miyiz?

Mesut Ademoğlu: İkinci ligde oynadığım takımların iddialı ve kaliteli basketbol oynadığını düşünüyorum, inşallah beni çok yakında tekrar birinci ligde izleyebilirsiniz.

19) Erken bir soru olacak ama basketbolu bıraktıktan sonraki hedeflerin neler?

Mesut Ademoğlu: Basketbolu daha bırakmayı düşünmüyorum, bıraktıktan sonra basketbol ailesinde devam etme veya eğitim aldığım dallara yönelme arasında seçim yapacağım. Ama tabii ki basketbol ailesinin içinde yer almak çok daha ağır basıyor.

---- MixBasket okuyucularının soruları ve yorumları ----

Kepez’de başarılı bir sezon ve play-off oynadıktan sonra neden final four serisinde başarısız oldular?

Mesut Ademoğlu: Başarısız olduğumuzu kesinlikle kabul etmiyorum. Takım arkadaşlarım ve antrenörlerim olarak ligi son derece başarılı bir şekilde tamamladığımızı düşünüyorum. Bizim işimizde diğer bütün işlerde olduğu gibi domino efekti var. Eğer birinci lige yükselemediysek bunun sorumlusu kesinlikle bizi içinde bulunduğumuz duruma sürükleyenlerdir.

Mesut Ağabey'e bizim takımımıza verdiği emeklerden dolayı çok teşekkür ediyoruz. Kepez'imize çok oyuncu geldi gitti ama aralarındaki en efendi ve karakterli oyuncularımızdan biriydi. Keşke burada devam etse ama anlaşılan o ki zor görünüyor.

Mesut Ademoğlu: Ben de Kepez taraftarlarına ve bize destek veren herkese çok teşekkür ediyorum. Kepez Basketbol Kulübü'nün yok olmasına müsaade etmemelerini umuyorum. Sonuçta bu takım o bölgede yaşayan insanların takımı ve umarım takımlarına ve benim toplam 2.5 sene görev aldığım takımıma sahip çıkarlar. Bu sosyal sorumluluk projesi halini aldı bence.

Kepez Kulübü hakkındaki objektif görüşlerini öğrenmek isterim. Sonuçta basketbola uzun yıllarını vermiş bir oyuncunun fikirleri önemli olabilir.

Kepez Spor Kulübü aslında oldukça güçlu bir belediyenin takımı olmakla beraber basketbolumuza çok renk katabilecek bir potansiyele sahip. Daha profesyonel ve ahlaklı bir biçimde yönetilmesi halinde hak ettiği yerlere varacaktır. Tesis ve taraftar olarak Türkiye standartlarının üstünde olduğu her giden tarafından kabul edilen bir gerçek. Eksik olan aşikar! Verdikleri sözleri tutmaları halinde Antalya'nın da avantajını kullanarak başarılı olmaları gerekir.

Mesut Ademoğlu'na örnek bir sporcu olduğu için Antalya halkı adına çok çok teşekkür ediyoruz. Kulübünün kendisine ve takım arkadaşlarına yaptığı haksızlıklardan dolayı da son derece üzgünüz. Umarım kariyerinin devamında bu gibi şeyler yaşamaz ve hak ettiği başarıları kazanmaya devam eder.

Mesut Ademoğlu: Ben de bana ve takımıma destek olan herkese çok teşekkür ediyorum. Kepez Basketbol Kulübü'ne de bana orada görev yapma fırsatı tanıdığı için ayrıca teşekkür ediyorum. Eleştirilerim doğru yaptıklarını götürmüyor kesinlikle.

Röportaj: Ozan AKTAY
Mesut Ademoğlu Röportajı Mesut Ademoğlu Röportajı Reviewed by Adsız on 12:00 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Soru-Cevap-Bilgi

Blogger tarafından desteklenmektedir.