Advertisement

"Erkek Basketbolunda Bir Kadının Çalışabileceğini İspatlayabilirim"

Geçtiğimiz sezon Beko Basketbol Ligi'ne veda ettikten sonra yeni sezonda TB2L'de mücadele edecek olan Antalya Büyükşehir Belediyesi'nin yardımcı antrenörlerinden olan İrgevan Işık Acar ile Basketfaul.com'dan İmran Kapanlı bir röportaj gerçekleştirdi.. 

Eşine ülkemizde ender rastlanan olaylardan biri olan "bir erkek takımının kadın antrenörü" hikayesinin kahramanı olan İrgevan Işık Acar'ın bu röportajda yaptığı açıklamalar şu şekilde:

* 2009-2010 sezonu Antalya BŞB’de minik takım antrenörü olarak çalışırken Hurşit Baytok’un gelmesiyle hayatımın akışı değişti. Hurşit Abinin asistanlığını yapmaya başladım, gerçek anlamda antrenör olma, gelişme sürecim başladı. Mesleki anlamda kendimi geliştirme süreci yaşarken ufkum da genişledi.

*  Hurşit Abi kulüpten ayrıldıktan sonra Genç Erkek takımını antrenörlüğüne getirildim. Antalya birincisi olduk ve Türkiye Şampiyonasında Türkiye 14. sırayı aldık. Oyuncularım bu şampiyonada bana güvendi ve İrge abla antrenörlüğe terfi etti. Öz güvenim arttı. 

* Antrenör olarak kendimi çok şanslı hissederim çünkü, Hurşit Baytok ve Necati Güler gibi değerli basketbol adamlarının bilgi ve deneyimlerinden faydalandım. Bu ikili bana dağın öteki yüzünü gösterdi.

* Levent Lüle antrenmanlarımı izlemek istemiş; izledi de ve sonra kararını verdi. TB2L takımında yardımcı antrenör olarak çalışmaya başladım. İlk tepki Özgür Adıgüzel’den geldi. "Nasıl yani, ben 25 yıldır bu camiada ilk defa erkek takımında bayan antrenör görüyorum” dedi. Şimdi en büyük desteği de ondan alıyorum.

* Birbirimize alışmaya çalışırken bazı şeyler de farklı yaşanıyor. Soyunma odasına girmeden hazır olmalarını bekliyorum Argo ya da küfürlü sözler ağızlarından çıkmasın diye bir çaba ve özenleri var. Bazı kelimeleri kullanmak üzereyken, bir anda vazgeçiveriyorlar.

* Stres dolu bir iş ortamında gergin maçlarda bunlar farklılık, zorluk olabilir. Basketbol seviyesi yüksek Erkekler 2. Ligi'nde hayatlarının merkezinde basketbol olan oyunculara bir bayan olarak onların göremediği detayları katabilirim. Kendime ve camiaya da erkek basketbolunda bir kadının çalışabileceğini ispatlayabilirim. Tabii bu seviyede basketbol bilgimin güven uyandırması lazım.
"Erkek Basketbolunda Bir Kadının Çalışabileceğini İspatlayabilirim" "Erkek Basketbolunda Bir Kadının Çalışabileceğini İspatlayabilirim" Reviewed by Ferhat Yeşiltaş on 20:46 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Soru-Cevap-Bilgi

Blogger tarafından desteklenmektedir.