Advertisement

Cedi Osman: "Herkese Kök Söktüreceğiz"

Anadolu Efes’in 18’lik yıldız adayı Cedi Osman, Milliyet'ten Ümit Avcı'nın gerçekleştirdiği röportajda, sezona genç ağırlıklı bir kadro ile başlamanın ‘Bunlardan bir şey olmaz’ şeklinde yorumlanabileceğini, ancak kendilerinin öyle düşünmediğini ve herkese kök söktüreceklerini söyledi.

Cedi Osman ismini basketbolseverler çok sık duymaya başladı. Makedonya doğumlu, ağabeyi ve kendisinin basketbol yetenekleri sayesinde İstanbul’a gelmiş, Anadolu Efes alt yapısında yetişirken, alt yapı milli takımlarıyla katıldığı tüm turnuvalarda adından söz ettirerek birçok ödül kazanmış, geçtiğimiz sezonun son bölümünden itibaren de lacivert-beyazlı ekibin A Takım’ında süreler almaya başlamış özel bir yetenek Cedi... Daha yolun başında belki ama Anadolu Efes’in yeni sezon hazırlıklarında aldığı süreler, ortaya koyduğu performans, sakinliği ve özgüveni, Türk Basketbolu’nun geleceğinde oynayacağı rol hakkında çok önemli ipuçları veriyor...

Ancak öncelikle bu seneyi Anadolu Efes’te çok iyi geçirmesi, takımın bütçe kısıtlaması ile daha genç bir kadroyla yola çıkma kararını iyi değerlendirmesi gerekiyor. Bu sezon adını daha sık duyacağımız Cedi Osman, bakın neler söylüyor:

*Şu anda çok önemli bir seviyede mücadele ediyorum. Tabii ki güçlenmem gerekiyor, basit değil. Ama ben hazırım bu mücadeleye. Turnuva maçlarında da bunu gösterdiğimi düşünüyorum. Eksiklerimin olduğunu biliyorum, bunlar normal ama zamanla daha iyi olacağım.

* Bu sene farklı bir yapılanma var ve ben de bu yapılanma içinde süre alacağımı düşünüyorum. Zaten Oktay Hoca da bunu gösterdi, bu yönde çalışmalarımız oluyor.

*Anadolu Efes bütçeyi küçülttü, takım biraz daha gençleşti. Bizim hakkımızda bunlar genç takım, bir şey olmaz diye düşünenler oluyordur ama yanılıyorlar. Biz kendimize çok güveniyoruz, çok fazla mücadele ederek, karşımızdaki Olimpiakos da olsa, Barcelona da olsa geri adım atmayacağız, herkese kök söktüreceğiz. Takımda Kerem ve Semih abiler gibi çok üst seviyelere çıkan isimler, tecrübeli yabancılar da var. Onların da yardımıyla, desteğiyle bu sezon iyi işler yapacağız.

*A Takım ile sahaya çıktığımda tabii ki heyecanlanıyorum ama sanırım coachumuzun benden istediklerini eksiksiz yapabilmek için çok fazla konsantre olduğum için bu belli olmuyor. Zaten bu ortamda buluna buluna, kendimi daha çok genç değil de, tecrübeli bir isim gibi hissetmeye başlıyorum. Zaman geçtikçe daha çok alışıp, daha faydalı olacağım.

*Basketbola guard olarak başlamıştım. Ama boyum çok uzadı, 2 ve 3 numaralara çekildim. Hala da uzadığını söylüyorlar, 4 numaraya geçer miyim bilmiyorum... Ama guard eğitimi aldığım için kendimden kısaları da tutuyorum. Son turnuvada Olimpiakos maçında da MVP seçilen Sloukas ve geçen yıl çok önemli işler yapan Law’ı savundum. Hatalar da yaptım, geçildiğim de oldu ama bir iki sene içinde ayaklarım güçlendiğinde, daha da iyi olacak.

* Kendime örnek aldığım isimler var. Bize bu sene transfer olan Zoran Planinic, Dimitris Diamantidis ve Vassilis Spanoulis’i söyleyebilirim. Basketbolun hem hücum hem de savunma yönünü oynayan isimler ön planda artık. Ben de kendimi bu şekilde hazırlamaya çalışıyorum.

Efes’in geçmişinde bir Makedon efsanesi ‘Petar Naumoski’nin bulunduğunu hatırlattığımız Cedi Osman, “Naumoski’yi izleme fırsatım olmadı ama kendisiyle tanıştım. Bana nasihatlerde bulundu. Tabii ki ileride onun gibi anılmak isterim. Ben kendime güveniyorum, arkadaşlarım bana güveniyor, ailem destekliyor, kulüpteki büyüklerim yol gösteriyor. Şu ana kadar her şey istediğim gibi gitti. Efes’e geldim, A Takım’a yükseldim, süre aldım... Şimdi önümdeki yeni hedeflere yönelmeliyim. Bu da Efes ve milli takım forması ile başarılar kazanmak, NBA de bu hedeflerden bir tanesi” diyerek sözlerini noktaladı.

Cedi Osman: "Herkese Kök Söktüreceğiz" Cedi Osman: "Herkese Kök Söktüreceğiz" Reviewed by Ferhat Yeşiltaş on 18:40 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Soru-Cevap-Bilgi

Blogger tarafından desteklenmektedir.