Advertisement

Aziz Bekir: “Kafamda yerli oyuncu kavramını sildim”

Torku Konya Selçuk Üniversitesi Başantrenörü Aziz Bekir, transferde ellerindeki bütçeyi en iyi şekilde kullanmaya çalıştıklarını söyledi. Yeni kural ile birlikte ligde; yerli-yabancı ayrımının sona erdiğini belirten Bekir, Türk oyuncuların bundan sonra rekabete daha çok sarılacağını ifade etti..

Transferde bütçeyi en iyi şekilde değerlendirmeye çalıştıklarını söyleyen Bekir, “Geçen sezondan bütçemizde fazla bir artış olmadı. Elimizdeki bütçeye göre iyi oyuncuların sayısını çoğaltmaya çalışıyoruz. İyi transferler yaptık. Yeni sezon kadrosunda 9 oyuncumuz netleşti. Son olarak Jason Boone’yi aldık. Transfer çalışmaları sürüyor. 2 transfer daha yapmak istiyoruz. Bir yabancı bir de Türk oyuncu. Bu sezon, 6 yabancı hakkını da kullanacağız. Artık ligde yerli-yabancı kavramı sona erdi. Kimin oynayacağı artık fark etmiyor. Eskiden 3 yabancı ve 2 yerli isim oynayabiliyordu ilk 5’te. Şimdi ise ister 5 yabancıyla oynarsın ister 5 yerli oyuncuyla. Bu kuralda yüzmesini öğrenmeliyiz.” şeklinde konuştu.

Yeni yabancı kuralının neler getireceğini zamanın göstereceğini vurgulayan Boşnak antrenör şunları söyledi: “Bunu değerlendirmek için zamana ihtiyaç var. Bu uygulama Türk basketbolu için iyi sonuçlar da verebilir, kötü sonuçlar da. Bunun örnekleri de var. Örneğin İspanya’da yabancı çok ama Dünya Şampiyonu bir takım. En iyi takımlardan bir tanesi. Yabancıların çoğalması altyapıyı bitirmez. Bence bundan sonra yerli oyuncular rekabete daha çok sarılacak. Önceden 1 milyon dolar alan biri, artık bu paranın hakkını vermeli. Sadece yerli olduğu için bu parayı alamayacak. Ben kafamda yerli kavramını sildim. Benim için ‘parayı veriyorum sana iş yapıyor musun yapmıyor musun’ ben buna bakarım.”

 ‘Gelecek sezonki hedefiniz ne olacak’ şeklinde soruyu Aziz Bekir şöyle cevaplandırdı: “Benim şahsi hedefim her maçı kazanmaktır. Biz elimizdeki takımı maksimum seviyeye çıkartabiliyor muyuz? Eğer bunu başarabiliyorsan başarılısın ve hedefine ulaşmışsındır. Örneğin; geçen sezon Uşak Sportif çok güzel bir iş yaptı ama birçok takım da çok kötü bir iş çıkardı. Senin iyi oynaman yetmiyor. Diğer takımlar da kötü olacak ki sen üst sıralara çıkacaksın. Bir hedefi belirlemek için bir zaman bırakmak gerek. Benim felsefem bu. Hiçbir antrenör sezon başında kesin hedefler koymaz. Ama Galatasaray, Fenerbahçe gibi takımlarda ayrıdır. Bu takımlarda tek hedef her zaman şampiyonluk olur. Çünkü ciddi bir para harcanır."

Derrick Low hakkında konuşan Başantrenör Aziz Bekir, “Uzun süre bize imza atacak gibi konuşuluyordu. Ama birkaç gün önce kişisel sebeplerden dolayı imza atmayacağını söyledi. Eşi ile sıkıntıları olduğu bize söylendi” şeklinde konuştu. Başarılı antrenör son olarak bu sezonki kadrolarının 14-15 kişiden oluşacağını ve bu kadro içinde 2-3 genç oyuncunun da yer bulacağını sözlerine ekledi. 


Haber İçeriği: Fatih Şeker
Aziz Bekir: “Kafamda yerli oyuncu kavramını sildim” Aziz Bekir: “Kafamda yerli oyuncu kavramını sildim” Reviewed by Ferhat Yeşiltaş on 19:15 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Soru-Cevap-Bilgi

Blogger tarafından desteklenmektedir.