Advertisement

Üner, Takımının Ligde Kalacağına Emin

Beko Basketbol Ligi'nde ilk yarı sona ererken düşme hattından henüz uzaklaşamayan ve önümüzdeki hafta sonu Fenerbahçe Ülker ile karşılaşacak olan Trabzonspor'un deneyimli teknik adamı Halil Üner, BasketDergisi sitesinden Cansu Günerdi ile bir söyleşi gerçekleştirdi. Üner bu röportajında, haftasonu oynayacakları kritik maça ilişkin görüşleri ile birlikte, transferde izleyecekleri olası yollar hakkında da bilgiler verdi..

BasketDergisi.com tarafından gerçekleştirilen röportajın tamamı ise şöyle;

İkinci ligden sonra yeniden 1. lige döndünüz.. Bu kararı nasıl aldınız?

HALİL ÜNER: 1987 yılında ben Galatasaray’ı 1. ligde, Paşabahçe’yi de 2. ligde çalıştırıyordum. Türkiye tarihinde ilk defa iki takımı birden kulüp başkanlarının izniyle çalıştırmıştım. O yıl Paşabahçe’yi şampiyon yapıp Galatasaray’la da final oynayınca iki takımdan birini tercih edemediğim için devam edemedim ve Çukurova’ya transfer oldum. O yıldan sonra ikinci ligdeki son tecrübem Konya’da oldu. Konya’ya gitmemin nedeni de şuydu: Kalp krizi geçirdiğim ve istirahat ettiğim bir ortamda Konya Selçuk Üniversitesi’ndeki dostlarım yardıma ihtiyaçları olduklarını söyledikleri için burada göreve başladım. Çok da huzur bulduğum bir ortam vardı. Şube başkanımız Okay Tıngır ve genel menajerimiz Yaşar Berber başta olmak üzere çok uyum içinde çalıştığımız bir ekip vardı. Benim hatırım için gelen çok kariyerli oyunculardan 830 milyar bütçeyle bir takım oluşturduk. İkinci ligde de ağırlığımızı kabul ettirip bütün maçları kazanmaya başladık. Ancak ikinci ligde motive olamadığımı hissettim. Para için koçluğu tercih eden bir insan değilim. Gördüm ki kazansam da mutsuzum ve 1. ligi özlüyorum. Bunun üzerine son yıllarda kendime misyon edindiğim felsefeyle zor durumda olan Trabzon’u çalıştırıp kurtarmaya karar verdim. Kentin basketbol şehri olabileceğini hissettim ve halkın kaybetmeyi sevmeyen yapısı da bu kararımı vermemi etkileyen sebeplerdi. Evimizdeki iki maçı kazandık ve bu hafta Fenerbahçe Ülker maçında da büyük bir atmosfer olacağını hissediyorum.


Herkesin gözü bu maçta… Fenerbahçe Ülker ile evinizde oynayacaksınız. Futboldaki gerginliği de düşününce nasıl bir atmosfer olacağını düşünüyorsunuz?

HALİL ÜNER: Maçta gerginlik yaşanacağını tahmin etmiyorum. Basket oynamaya çıkacağız. Trabzon seyircisi çok aklı başında ve gerçekten basketbol izlemek için gelen bir taraftar. Fenerbahçe Ülker ligin en iyi kadrolarından birine sahip ancak bizim de en az rakibimiz kadar şansımız var. Takımımızın yavaş yavaş kimyasının düzeldiğini ve daha iyi oynamaya başladığımızı hissediyorum. Kazanma inancımız da en üst düzeyde. Kazanıp Trabzon’daki basketbolu başka bir boyuta getireceğimizi inanıyorum.


Trabzon’da nasıl bir ortamla karşılaştınız? Halkın ve yönetimin ilgisi nasıl?

HALİL ÜNER: Burada çalışmaktan keyif alıyorum.Trabzonspor Türkiye’nin en büyük markalarından bir tanesi. Sadece futbolda değil sporda Türkiye’nin dört büyük kulübünden biri Trabzonspor… Basketbolu da bu markaya layık bir yere getirmek için başta kulüp başkanımız Sadri Şener olmak üzere basketbol başkanımız Mehmet Yiğitalp ve asbaşkanımız Levent Erkuloğlu müthiş bir çaba sarfediyor. Ben de onların bu çabalarına ortak oldum ve bu bayrağı da teknik anlamda sahada taşımaya çalışıyorum.


Trabzon ligde kalacak mı? Geleceği nasıl görüyorsunuz?

HALİL ÜNER: Zor durumda olan takımları alıp kümede tutmak bana bütçe ve kadro olarak kuvvetli olan takımları şampiyon yapmaktan daha zor geldiği için bu görevi seçiyorum. Bu tip durumlarda krizi yönetebilmek önemli. Umarım Trabzon’u ayakta tutup Karadeniz basketbolunun daha yukarılara gelmesini sağlayacağım.

(* Halil Üner daha önce 15 maçta 1 galibiyet alan Darüşşafaka’yı ve 11’de 0 olan Kepez’i ve 10 maçta 0 galibiyeti olan Karşıyaka ve yine 8 maçta 1 galibiyeti olan Karşıyaka’yı ligde tutmayı başarmıştı)


Bu süreçte takıma yeni bir transfer yapmayı planlıyor musunuz?

HALİL ÜNER: Yabancı transfer hakkımız kalmadığı için ancak bir Bosman oyuncu alma şansımız var. Fakat bunun için de 5 yabancı statüsüne geçip federasyona yaklaşık 150 bin Dolar ödememiz gerekiyor. Bu yüzden ancak bize sınıf atlatacak bir oyuncu varsa transfer yapacağım. Almış olmak için transfer yapmak niyetinde değilim.


Fenerbahçe Ülker maçı öncesi taraftara mesajınız var mı?

HALİL ÜNER: İlk önce şunu söylüyorum. Ligin ikinci yarısındaki ilk maçımız olan Fenerbahçe Ülker maçında bir koltuğu boş bırakmamamız lazım. Trabzonspor taraftarları olarak bu salonu doldurmalıyız. Biz teknik olarak sahada gereken her şeyi yapacağız bunu da tribünde bizi motive ettikleri taktirde Fenerbahçe galibiyetiyle ikinci yarıya başlayacağız.


Foto: TrabzonBasket.com
Üner, Takımının Ligde Kalacağına Emin Üner, Takımının Ligde Kalacağına Emin Reviewed by Ferhat Yeşiltaş on 20:26 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Soru-Cevap-Bilgi

Blogger tarafından desteklenmektedir.