Advertisement

Türkiye 69 Ukrayna 65 (Enes'in, Doğuş'un, Furkan'ın, Emir'in İlk Galibiyeti)

Yepyeni, 2011 model A Milli Basketbol Takımı'mız İzmir'de düzenlenen Spor Toto World Cup'a galibiyetle başladı. Enes Kanter, Doğuş Balbay, Furkan Aldemir ve Emir Preldzic'in ilk kez milli formayı terlettiği maçta rakip Ukrayna olsa da heyecan son noktadaydı.

Maçı bir bütün olarak ele aldığımızda Ukrayna'nın bizim gücümüzden çok uzak olması, maçı kontrolümüz altında tutmamızda önemli bir etkendi. Ancak yeni kadro, yeni yapılanma, yeni koç, yeni taktikler nedeniyle hazır olmadığımız bu günde oyunun sıkışmasına neden oldu.

Yorumcu Nejat Sayman'ın da dediği gibi "Kazanmak alışkanlıktır" cümlesini ben de doğru bulsam da, kaybetseydik de benim umrumda olmazdı açıkçası. Sonuçta bir hazırlık mücadelesi. Benim için önemli olan yeni oyuncuların ve yeni sistemin ne durumda olduğunu görmekti. İlk maç olması itibariyle set hücumlarında gayet iyi olduğumuzu söyleyebilirim. Kerem Tunçeri'nin set hücumu konusunda artık profesörlüğe terfi etmesi ve senelerdir bu işi ustalıkla yapmasının da etkisi var şüphesiz bunda. Emir Preldzic'in zaman zaman penetreleriyle potaya gitmesi, gidemese bile pas dağıtımını iyi yapması ofansta bir çok seçeneği kullanmamıza olanak sağlıyor, sağlayacak. Hidayet'ten zaten alışık olduğumuz stop-jump shot ve bire bir hücumlar da hücum gücümüzün bir diğer parçası. Pota altında Oğuz'un sırtı dönük oyununun yanına pota altında bitirici ve en önemlisi ribaund katkısıyla Furkan Aldemir'in oluşu takımımızı iyice güçlendirmiş durumda. Enes için de aynı şeyler geçerli ama ben Furkan'ın Enes'ten daha yararlı olacağını umuyorum.

Gün geçtikçe, antremanlarda oyuncular birbirini tanıdıkça çok iyi ve güçlü bir Türkiye bizleri bekliyor olacak. Dünya üçüncüsü olan 2010 model Milli Takımımız'dan daha da güçlü bir takım olduğuna inanıyorum şuan ki kadronun.

Bir de maçı anlatan Sabri Ugan'a değinmek istiyorum. Yıllardır futbol spikerliği yapmış biri olarak Sabri Ugan'ın hatalar yapması gayet normal. En azından Twitter'da en çok konuşulanlar listesinde olacak kadar büyük değil. Yahu dil sürçmesini biz bile günlük hayatta yapıyoruz, o nasıl yapmasın? Senelerini futbola vermiş. Yapacak bir şey yok, emir kulu, emir de büyük yerden. :) Ben gayet başarılı buluyorum Ugan'ı, o sesin gevrekliği tat veriyor bana.

Yazıya şöyle bir baktım da maçtan çok izlenimlerimi yazmışım. :) O zaman normal süresi 58-58 berabere sonuçlanan ve uzatmalarda 69-65 kazandığımız bu maçla ilgili istatistikleri ve yarının programını da vererek bitireyim yazımı.


TÜRKİYE: Kerem 2, Ömer Onan 9, Ersan 3, Hidayet 8, Oğuz 5, Cenk 13, Ender 6, Enes 7, Preldzic 4, Furkan 8, Barış 4

UKRAYNA: Zabirchenko, Burtt 15, Pustozvonov 6, Pecherov 20, Kratsov 8, Lukashov 7, Kolchenko, Saltovets, Kozlov 2, Lishchuk, Fesenko 7, Agafonov

1. PERİYOT: 11-12
İLK YARI: 38-23
3. PERİYOT: 50-44
NORMAL SÜRE: 58-58

Yarın (12 Ağustos): 20:30 Türkiye - Almanya (CNN Türk)

Turnuvanın açılış maçında Almanya Sırbistan'ı 59-58 mağlup etti. Nowitzki'siz gayet iyi bir sonuç. Rakip Sırbistan.. Tebrik etmek gerekir. Bakalım bize karşı nasıl oynayacaklar?
Türkiye 69 Ukrayna 65 (Enes'in, Doğuş'un, Furkan'ın, Emir'in İlk Galibiyeti) Türkiye 69 Ukrayna 65 (Enes'in, Doğuş'un, Furkan'ın, Emir'in İlk Galibiyeti) Reviewed by Adsız on 23:00 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Soru-Cevap-Bilgi

Blogger tarafından desteklenmektedir.