Advertisement

Chatman Sabırsızlanıyor

Pınar Karşıyaka'nın yeni transferlerinden deneyimli point guard Mire Chatman, yeni sezon ile ilgili beklentilerine dair bir röportaj verdi. Tecrübeli oyuncu, özellikle Karşıyaka taraftarının önünde çıkacağı maçlar için sabırsızlandığını vurguladı..

Son 3 sezondur ligimizde Beşiktaş forması giyen Mire Chatman; ''Karşıyaka taraftarının oyunculara verdiği motivasyonu rakip takımda olmama rağmen hissediyordum'' dedi. Chatman, yaptığı açıklamada, her zaman kazanmak isteyen biri olduğunu, Pınar Karşıyaka'da da bu sezon için Türkiye Kupası, lig veya ULEB Avrupa Kupası'ndan birini kazanmak istediğini söyledi.

Takımla kaynaşma dönemi içinde olduğunu ifade eden Chatman, sözlerini şöyle sürdürdü: ''Umarım buradaki davranışlarımla beğeni kazanır ve takım içine girebilirim. Takım olgusunu yakaladıktan sonra başarılı olacağımıza inanıyorum. Pınar Karşıyaka'ya gelme sebeplerimin başında başantrenörümüz Hakan Demir var. Onun sistemini, oyun tarzını biliyorum. Beşiktaş'tan ayrıldıktan sonra Pınar Karşıyaka'da yakaladığı başarılı ivmeyi biliyorum. Karşıyaka'nın en iyi taraftar kitlesine sahip olduğunu düşünüyorum. Taraftarın oyunculara verdiği motivasyonu rakip takımda olmama rağmen hissediyordum. Onların desteğiyle çok iyi bir sezon geçireceğimize inanıyorum.''

Chatman, Beko Basketbol Ligi'nin kalitesinin ortada olduğunu ve son 3-4 sene içinde bu kalitenin arttığını belirterek; ''Ligde bir çok yıldız oyuncu oynuyor. Takımlara baktığımızda alt seviye diye bir şeyden bahsedilemez. Kimin hangi oyuncuyla oynadığından ziyade kimin sahaya çıkıp daha fazla efor sarf etmesi galibi belirliyor. O yüzden çok kaliteli ve güçlü bir lig'' dedi.

NBA'deki lokavt boyunca basketbolcuların Avrupa'da oynamaları konusunda farklı iki düşünceye sahip olduğunu kaydeden Chatman, sözlerini şöyle sürdürdü: ''Avrupalı oyuncular açısından baktığımda Avrupa'da kariyer planlaması yapan oyuncular 4-5 yılda belli bir noktaya geliyor. Avrupalı takımlar lokavt süresince NBA'den oyuncu getirmeleri durumunda doğrudan onlara şans verecekler. Bu nedenle Avrupa'da oynayan oyuncuların hakkının yendiğini, onlara haksızlık yapıldığını ve bunun adil olmadığını düşünüyorum. Diğer taraftan NBA oyuncularının çoğu Avrupa'ya gelip basketbol oynamanın kolay olduğunu düşünüyorlar. Allen Iverson buna bir örnektir. O da buraya gelecek, her maç 20 sayı atacak, rahat rahat oynayacak zannetti ama öyle olmadığını gördü. Çünkü Avrupada basketbol oynamak hiç kolay değil.''

Türkiye'deki kariyerinde ceza almasına ve kötü zamanlar geçirmesine rağmen eski takımı Beşiktaş hakkında kötü konuşmak istemediğini kaydeden Chatman, sözlerini şöyle sürdürdü: ''Rahatsız olduğum dönemler olmadı değil. Ancak bu dönemlerde Türkiye'den ayrılmayı düşünmedim. Çünkü ülke olarak da yaşam tarzı olarak da çok seviyorum. Türk vatandaşlığına geçmem konusunda belli bir süreçten bahsediliyor ama tam olarak ne noktada olduğunu ben de bilmiyorum. Çünkü Türkiye'de duyduğum kadarıyla kurallar çok çabuk değişebiliyor. Bir ay bir kural duyuyorum, daha sonra değiştiğini öğreniyorum. Türk pasaportu alabilirsem çok iyi olacaktır ama alırım veya almam şu an birşey söyleyemem. Türkiye'yi sevsem de ailem ve çevrem ABD'de. Basketbol hayatım bittikten sonra tekrar ABD'ye dönerim.''

32 yaşındaki Chatman, bünyesinin kendisine müsaade ettiği sürece basketbol oynamaya devam edeceğini, ancak yaşının kendisini etkilediğini kaydetti. Bu arada Yeşil-Kırmızılı ekiple başarılı bir sezon geçireceğini düşündüğüm Chatman, şimdiden "Kaf Sin Kaf" çekmeyi de öğrenmiş..
Chatman Sabırsızlanıyor Chatman Sabırsızlanıyor Reviewed by Ferhat Yeşiltaş on 20:27 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Soru-Cevap-Bilgi

Blogger tarafından desteklenmektedir.