Advertisement

Sarıca: "Pınar Karşıyaka artık Euroleague oynamalı"

Pınar Karşıyaka'nın sistemli yükselişini; Avrupa'da final, Türkiye Kupası'nda şampiyonluk ve Beko Basketbol Ligi'nde üst üste iki sezon Play-Off yarı finali oynayarak süsleyen Başantrenör Ufuk Sarıca, YENİ ASIR GAZETESİ'nin konuğu oldu, ilginç tespitleri ve açıklamalarıyla yeşil-kırmızılı camiaya mesajlar verdi.

Karşıyaka'da her zaman basketbolun önemli bir yer tuttuğunu, burada görev yaptığı 2 yılda yeni şeyler icat etmediğini belirten Sarıca, "İnsanların heyecanı hep vardı. Mali disiplin kurulmuş, güzel işler yapılmaya başlandığı anda sportif anlamda da başarı geldi. Sportif başarı nedir? Geçen sezon EuroChallenge'de final, bu yıl Türkiye Kupası ve üst üste oynanan Play-Off yarı finalleri. Beni yolda görenler, 'Ne zaman şampiyon oluruz' diye soruyorlar. Bunun için bir tık yukarı çıkmak lazım, bana göre çok uzak değil" dedi.

"Bu sezon final oynayabilirdik" diyen Sarıca, "Bir veya iki oyuncu takviyesi yapsaydık finali Fenerbahçe Ülker değil, biz bekliyor olurduk. Pınar Karşıyaka artık Euroleague oynamalı. Bunu hakediyor ve burası artık basketbolun merkezi haline geldi. Anadolu Efes'i Pazartesi akşamı eledikten sonra Fenerbahçe Ülker serisi Perşembe başladı. Hiç dinlenemedik, hatta İzmir'e bile dönemedik. Bu tempoyu kaldıramadık, nefesimiz yetmedi. İşte burada kadro darlığı bizi oldukça zorladı. Ama oyuncularımın gösterdikleri özverili çalışmadan dolayı kutluyorum" diye konuştu.

Görev yaptığı 7 ayda; Beko Basketbol Ligi, Avrupa Kupası, Türkiye Kupası'nda 62 maça çıktıklarını ve inanılmaz yorulduklarını belirten Sarıca, "Ayda 9 maç yaptık, bu haftada 2.5 maça denk geliyor. Çok yorucu seyahatlerimiz oldu. Avrupa'ya hep İstanbul üzerinden gittik ve otobüs yolculuğuyla kentlere ulaştık" diye konuştu. Altyapıdan her sene 2-3 oyuncunun çıkmadığına dikkat çeken genç teknik adam, "Maalesef her yıl çok oyuncuyu A takıma alamıyoruz, çıkmıyor da zaten. Şu an Egemen Güven var. Sezon başı çok süre verdim, kupa yarı finalinde Fenerbahçe Ülker'e karşı oynattım. Her geçen gün daha iyi olacak" diyerek sözlerine devam etti.

Cezalı oldukları Fenerbahçe Ülker maçında tribünleri dolduran bayan ve çocukların kendisini oldukça etkilediğini sözlerine ekleyen Sarıca, "Her geçen gün artan seyirci kitlemiz var. Cezalı olduğumuz maçta bile tribünler doldu. Demek ki iyi işler yapıyoruz ve bunu görmek isteyenler bayan ve çocuk olsa da salona geliyor. Ancak Fenerbahçe'yi erkek seyircinin önünde ağırlamak isterdim. O zaman işleri bir hayli zor olurdu, hatta seri İstanbul'daki son maça kalırdı" yorumunu yaptı.

Sarıca, takımdaki yabancı oyuncuların İzmir'i kendisinden daha iyi bildiğini belirterek, şöyle konuştu: "Bir bakıyorum Diebler ve Williams dolmuşa binmiş iskeleye gidiyorlar. Oradan vapurla Alsancak'a geçiyorlar. Ben bile o kadar iyi bilmiyorum İzmir'i. 40 yıldır burada yaşıyor gibiler. Bu beni çok mutlu etti. Tüm yabancılar çok iyi niyetli ve sıcak. Bir gün Diebler'a kahvaltı ısmarladım, 3 gün odama gelip teşekkür etti, inanılmaz düzgün çocuklar. Batista NBA görmüş, İspanya'da oynamış İzmir'e gelmiş en kariyerli oyuncu bence. Fiyatı 900.000 Euro ve biz üçte birini ödedik. Nasıl tutacağız, imkansız."

Haber: Gökhan Özyurtlu
Sarıca: "Pınar Karşıyaka artık Euroleague oynamalı" Sarıca: "Pınar Karşıyaka artık Euroleague oynamalı" Reviewed by Ferhat Yeşiltaş on 16:44 Rating: 5