Advertisement

İnanç Koç: "Ligde Hedef En Az Yarı Final Olmalı"

Bu sezon yeniden Pınar Karşıyaka'ya dönerek takımın kaptanlığını yapan tecrübeli forvet İnanç Koç ile KSKBasket.net sitesinden Derya Fırıncı bir röportaj gerçekleştirdi. Başarılı oyuncunun, kariyeri ve yeni sezona dair beklentileri üzerine değerlendirmede bulunduğu röportajın içeriği şu şekilde;

Öncelikle sizi tekrar burada gördüğümüz için çok mutluyuz. Yeniden Karşıyaka’da olmak sizin için ne ifade ediyor?

Biz zaten Karşıyaka’daydık, kalbimiz buradaydı. Benim evim buradaydı ve hiçbir zaman bozmadım. Altı yıl şehir dışında olmama rağmen Yaz'ları buradaydık, dostlarımız kalbimiz hep Karşıyaka’daydı. Geri dönüş, hem beni hem de ailemi mutlu etti. Tekrar Karşıyaka’da olduğumuz için çok mutluyuz.


Beko Basketbol Ligi’nde 400’ün üstünde maçta forma giydiniz ve buradaki kaptanlık görevi tereddütsüz size verildi. Kaptan olarak takımın şuana kadar geldiği fiziksel noktayı nasıl değerlendirirsiniz? 

Fiziksel olarak şuan iyi bir yerdeyiz. Ne tam yüzde yüz hazırız ne de çok gerideyiz. Tam istenen noktadayız. Çok ekstra bir idman tempomuz var. İdmanın süresi anlamında değil, yoğunluğu anlamında oyuncuyu ciddi şekilde zorlayan bir idman temposu mevcut.. Bu tempoya, her gelen ilk olarak uyum sağlamakta zorluk çekiyor. Çünkü Ufuk Hoca'nın sistemi bu şekilde. Ama birinci ve ikinci haftadan sonra buna uyum sağlanıyor ve işler yoluna giriyor. Bizim istediğimiz de buydu. Bu soruya yaklaşık 1 ay önce cevap vermem gerekseydi yüzde otuzlarda hazırız diyebilirdim. Çünkü yüklemenin en sonundaydık ama şuan tam hedeflediğimiz noktaya gelmek üzereyiz.


Basketbol bir takım oyunu ve başarıdaki en büyük etkenlerden biri de takım olabilmek. Oyuncular ile birbirinize inancınız ve arkadaşlığınız ne durumda?      
                                                                                     
Benim oynadığım takımlarda çok hassas olduğum, dikkat ettiğim nokta takım olmaktır. Başarının bu şekilde geldiğini düşünüyorum. Bunun  için de elimden gelenden fazlasını vermeye çalışıyorum. Saha içinde genç oyunculara ve yabancı oyunculara örnek olarak, saha dışında da organizasyonlarda birlikte olarak bunu sağlamaya çalışıyoruz. Bunda tabi ki takım içindeki herkesin etkisi var. Takımdaki yabancı oyuncularımız melek olarak tabir edebileceğimiz insanlar. Yabancı oyuncu seçerken iyi oyuncu seçebilirsiniz ama iyi bir kişilik bulmak genelde soru işareti. Scoutlarda yazmıyor iyi kişilik, kötü kişilik diye. Genç oyuncularımız da çok istekli ve arzulu. Öğrenmeye hazırlar ve bu beni mutlu ediyor. Böyle olunca geri dönüşleri de alıyorum. Bu takımda inşallah iyi bir şekilde ilerleyeceğiz.


Beko Basketbol Ligi’nde hedefiniz nedir? Ayrıca bu sene Eurocup’ta mücadele edeceksiniz. Eurocup hakkındaki düşünceleriniz nelerdir? 

Geçen sene ligdeki başarıdan sonra, bu sene ligdeki hedef kesinlikle yarı final ya da final olmalı. Türkiye Kupası'nda finale kadar ilerleyebiliriz.. Bizim için Türkiye Kupası da hedeflerimiz arasında. Eurocup, Euroligin başka bir versiyonu ancak Eurocup, Eurochallenge ile pek mukayese edilebilecek ikili değil. Bunu başarısızlıkları saklamak veya başarıları küçümsemek için söylemiyorum. Ancak kabul etmek gerekir ki Eurocup çok daha zorlu bir hedef. Takımdaki herkes bunun bilincinde. İlk hedefimiz gruptan çıkmak. Gerek seyahatler gerek deplasmanda oynamak açısından kupa zorlu bir yol. Avrupa’da deplasmanda maç kazanmak bizim için çok önemli ve kolay olmayan noktalardan bir tanesi. İlk hedef gruptan çıkmak, ikinci turda da iyi bir kura ile günlük form durumumuz, hakemler, taraftar bu yolda etkili olan şeyler. Top-16 neden olmasın.


Aktif basketbolu bıraktıktan sonra bir planınız var mı? Koçluk, yorumculuk veya ilgi alanlarınızla ilgili mi bir şey yapmayı düşünüyorsunuz? 

Basketbolu bıraktıktan sonra şartlar beni nereye yönlendirecek ona da bağlı biraz. Çünkü bazen her şey planladığınız gibi gerçekleşmiyor. Bu yüzden tek bir planda sabit kalmıyorum. Planlarım hazır ancak ne zaman bırakacağım, basketbol beni ne zaman bırakacak bilemiyorum. O an durum ne gerektirirse; antrenörlük, menajerlik, idarecilik, koçluk. Özel hayat anlamında hobilerim çok fazla ama kesinlikle basketbolun içinde bir şey olacak, dediğim gibi o andaki şartlar neyi gösterir bilemiyorum.


Saha dışındaki İnanç Koç neler yapar? 

Takımdan geri kalan zamanımın büyük bir kısmını eşime ve çocuklarıma  ayırmaya çalışıyorum. Burada geniş bir ailem var, onlarla zaman geçiriyorum. Eğer ki zaman bulabilirsem kendi hobilerimle uğraşıyorum. Çünkü yoğun bir tempodayız hele ki sezon başı inanılmaz yoğun bir tempo. Ailemle zaman geçirmeyi seviyorum. Benim onlara ihtiyacım, onların da bana ihtiyacı var. Motivasyonumu ve pozitif enerjimi ailemden alıyorum.


Taraftarı yakından tanıyan birisiniz.Onlara iletmek istediğiniz bir mesajınız var mı ?

Taraftara bir mesaj vermeye gerek olduğunu düşünmüyorum. Onlar ne zaman ne yapacaklarını çok iyi biliyorlar. Ben yeri geldi tribünde de yer aldım. Ortaokul, lise zamanlarımda tribünde bağırdım bu yüzden tribünü ve gerçek taraftarın ne olduğunu iyi bilirim. Ama belirtmek isterim ki geçen sene, geçen senede kaldı. Her şeye sıfırdan başlıyoruz, tabii ki Karşıyaka’nın olduğu yerde hedef her zaman en yukarısı. Burası Avrupa’nın en korkulan deplasmanı. Sadece onlara söylemek istediğim şey, geçen sene çok güzel bir başarı sağladılar ama bu sene apayrı bir başlangıç. Geçen sene de kurulan takıma karşı başlarda soru işaretleri ve çatlak sesler vardı ama sezon sonu önemli bizim için. Şuanda da çatlak sesler olabilir, birkaç sekteye uğrayabiliriz. Çünkü sezon başındayız ama sezon sonunda istenilen başarı sağlanınca herkes bu başarıyı paylaşacak ve bu başarıda en büyük paylardan biri taraftarın olacaktır.



Derya Fırıncı - KSKBasket.net
İnanç Koç: "Ligde Hedef En Az Yarı Final Olmalı" İnanç Koç: "Ligde Hedef En Az Yarı Final Olmalı" Reviewed by Ferhat Yeşiltaş on 18:03 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Soru-Cevap-Bilgi

Blogger tarafından desteklenmektedir.