Advertisement

Erman Kunter : ''Yeni bir oyuncu jenerasyonu yetiştiremedik''



Beşiktaş Basketbol Genel Direktörü Erman Kunter , TÜBAD Genel Koordinatörü Bülend Karpat'a açıklamalarda bulundu. Söyleşinin içeriği şu şekilde ;

B.K. Uzun yıllar  Fransa’da önemli başarılara imza attıktan sonra Beşiktaş’ın antrenörlük teklifini kabul ettin. Bunun bir sebebi olmalı ?

E.K.  En önemlisi ailem. Eşim ve kızım Türkiye’ye dönmemi istediler. Burada daha mutlu oldukları defalarca bana hissettirdiler. Bu nedenle ülkemden gelen teklifleri değerlendirdim ve döndüm. Beşiktaş’ta göreve başlamamın en büyük nedeni, öncelikle Beşiktaşlı olmam ve camianın beni istemesinde yatar.

B.K. İlk yıl  antrenör olarak , bu sezonsa yönetici olarak görev yapıyorsunuz. İki değişik konum . Bu kararı alırken hedeflediğiniz asıl mesele ne oldu?

E.K. Geçen sezon istediğim gibi gitmedi. Yeni bir kadro oluşturdum. Fransa’dan tanıdığım ve daha once benim sistemime uyan oyuncuları transfer ettim.
Sahada üç yabancı ve iki Türk oyuncu uygulaması, dar bütçeli bir takım için, üç kulvarda mücadele etmek imkansız gibi bir şeydi. Sezona çok iyi başlayıp, daha ikinci turda, ne kadar güçsüz bir takım olduğumuz çıktı ortaya. Bu gerçeği görünce, bu sezon gerekli organizasyonları daha sağlıklı yapabilmek için tribüne çıkmayı yeğledim.   
Kurumsallaşma yolunda bir takım hamleler yaptım. Ama istediklerimin uygulamaya geçmesinin zaman alacağı gerçeği çıktı karşıma. On yedi yıldır aralıksız çalışıyorum.
Hem antrenör hemde yönetici olarak çalışmak açıkçası zor geldi. Çok yoruldum ve yıprandım.
Bu nedenle sadece üst düzey yönetici olarak olarak organizasyonu büyütmek ve geleceğin sağlam temellere oturması için çaba sarf ediyorum.

B.K. İşe neleri değiştirerek başladınız?

E.K. İlk işimiz sağlam ve devamlılığı olacak güçlü bir ana sponsor bulmaktı. Kalıcı bir şeyler yapmak istiyorsanız ekonomik problemleriniz olmamalı. Verdiğiniz sözleri zamanında yerine getirmelisiniz. Şuan basketbol şubesi, paraları zamanında ödeyen ve borcu bulunmayan bir konuma gelmiştir.
İkinci hamlem alt yapıya önem vererek, geleceğin Beşiktaş'ını öz kaynaklarından  yetiştirdiği oyunculardan oluşmasını sağlamaktır. Türk basketbolunun en büyük sorunlarından birisi, yeni bir oyuncu jenerasyonu yetiştirememizdir. Buda sahada iki Türk oyuncunu bulunması şartından kaynaklanıyor.  Kalitesi ne olursa olsun, “Kontenjan oyuncusu” olduklarından işleri kolaylaşıyor. Yarışmaya girmeden oynuyorlar. Milli takımın son haline bakın! 15 yıldır aynı oyuncular... Başarıyı yakalamak için kesinlikle en az üç yıllık yeni bir yapılanma ya gitmeli ve takımı tamamen değiştirerek yola devam edilmelidir.

B.K. Oyuncu yetişmiyor tamam! Onları yetiştirecek antrenörlerin durumu nedir.?

E.K. Üzücü olarak söylüyorum. Antrenör yetiştirme konusunda çağ dışı kalmışız. Bugün üç beş uluslararası antrenörümüz varsa, bunlar tamamen kendi çabalarıyla bu seviyeye gelmişlerdir.
Antrenör ve oyuncu yetiştirmek istiyorsak, her takımın ikinci ve üçüncü liglerde oynayan bir ikinci takımı olmalıdır. Bu takımların küme düşme ve  çıkma derdi olmamalı, devamlı o liglerde genç ve ümit oyuncularla mücadele etmelidir. Ayrıca yabancı oyuncu kısıtlamasın kaldırmalı, yetenekli oyuncuları saptayarak, özel antremanlarla gelişmelerini çabuklaştırılmalıdır.
Böylece, bir çok genç antrenöre de iş sahası açılacak, onlarda hedefleri yükselterek, araştırmalarını yoğunlaştıracaklardır.

B.K. Tübad olarak üstümüze düşen görevleri nasıl değerlendiriyorsun?

E.K. 10. senesini dolduracak Türkiye Basketbol antrenörler derneğinin daha güçlü olması için, Basketbol Federasyonu'nun daha fazla destek vermesi gerekir. Örneğin vize ücretlerinin bir kısmını vererek maddi açıdan sıkıntı yaşamamasını sağlar, sözleşme talimatnamesinde  oyunculara tanımış olduğu hakları antrenörlere de uygulanmasının yolunu açar. O zaman, oyuncu, kulüp ve dernek üçgeni koordineli bir şekilde çalışma ortamına kavuşmuş olur. En önemlisi, sadece basketbol antrenörlerinin üye olabildiği bu derneğin asıl sahiplerinin daha fazla ilgi göstermesi gerekir.

İçerik: Tubad.org.tr
Erman Kunter : ''Yeni bir oyuncu jenerasyonu yetiştiremedik'' Erman Kunter : ''Yeni bir oyuncu jenerasyonu yetiştiremedik'' Reviewed by Unknown on 13:05 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Soru-Cevap-Bilgi

Blogger tarafından desteklenmektedir.