Advertisement

Tapoutos: "Edirne'de Devam Etmek İsterim"

Olin Edirne'de ikinci sezonunu geçiren 32 yaşındaki Yunan power forvet Christos Tapoutos, Edirne ekibinin resmi internet sitesine bir röportaj verdi. Selanik doğumlu olan 2.03'lük deneyimli oyuncu, Levent Takan'ın sorularını içtenlikle yanıtladı. Olin Edirne'nin internet sitesinde yayınlanan röportajın içeriği şu şekilde;

Christos Tapoutos, iki sezondur Olin Edirne’de oynuyor ve bizden biri. Geçtiğimiz sezona göre bu sezonu daha başarılı geçiriyor. İstatistikleri geçtiğimiz sezona göre daha iyi. Edirne için neler düşünüyor? Burada devam etmeyi istiyor mu? Bunları sorduk. Ayrıca, ortalıkta dolaşan; oyuncular arasında ikilik var, bir birlerini sevmiyorlar, ilişkileri kötü. Hocayla anlaşamıyorlar dedikodularını da onun ağzından öğrenmek istedik. Güzel bir sohbet oldu.  Sevgili Faik Can Nurkan tercümeleri yaptı. Ayrıca Erhan Kılıç çekimde yardım etti. Her ikisine ve vakit ayırdığı, sorularımıza açık açık yanıtlar verdiği için sevgili Hristo’ya teşekkür ediyorum.


* Christos Tapoutos kimdir? Basketbol macerası nasıl başladı? Buraya gelene kadar neler yaptı?

Basketbola 6 yaşında başladım. İyi bir basketbolcu olacağıma inanıyordum, bunu hissediyordum. Çalıştım ve başardım ve bugünlere geldim. Alt yapıdan sonra 16 yaşında profesyonel oldum. 18 yaşında çok bir sezon geçirdim ve ardından AEK Atina’ya transfer oldum ve 6 yıl orada oynadım. ( Önce 3 yıl. Ardından Iraklis ve Panionios takımları. Sonra yine 3yıl AEK) AEK, Olympiacos ve Panathinaikos gibi çok büyük bir kulüp. AEK’dan sonra ARIS Selanik’e gittim ama orada çok kötü bir sezon geçirdim. Ardından PAOK. Sonra Yunanistan’da işler istediğim gibi gitmedi ve yurtdışına CEZ Nymburg takımına gittim ve şimdi de Olin Edirne’deyim.


*Ailede başka basketbolcu var mı?

Profesyonel olarak yok. Babam ve kardeşim amatör olarak oynadılar.


* Burada ikinci sezonun. Olin Edirne’yi organizasyon olarak nasıl görüyorsun ? Burada olmaktan  memnun musun?

Burada çalışanların ve insanların  çok profesyonel ve fedakar olduklarını düşünüyorum. Edirne’yi seviyorum ve bu takımda olmaktan mutluyum. Yunanistan’a ve evime çok yakın olması dolayısıyla adaptasyon sorunu yaşamadım. Bu yüzden de şartlar müsait olursa yine burada kalmak isterim.


* Takımda hava nasıl? Takım arkadaşlarıyla ilişkin ne düzeyde? Bir sorun yaşıyor musun ? Cem hoca hakkında düşüncelerin nedir?

Takımda hava çok iyi. Arkadaşlarımla da aram iyi. Bir aile gibiyiz. Ayrıca koçla da aram çok iyi. Koç bize bir oyuncu olarak değil daha çok arkadaş olarak yaklaşıyor. Bu yüzden de aram iyi.  Başarımızın sırrı da burada zaten. Hem takım içinde arkadaşlık iyi hem koçun bize yaklaşımı çok iyi. Takımdaki en önemli şey bu.


* Taraftarla ve maç atmosferi hakkında düşüncelerin nedir? Bir de 7 galibiyetin sadece ikisini Edirne’de aldınız? Taraftarın atmosferi sizi olumsuz mu etkiliyor?

Taraftarımızın desteğinden gayet memnunum. Bize çok iyi destek veriyorlar. Ben böyle bir atmosfere zaten Yunanistan’dan da alışkınım. Taraftarlarımıza ihtiyacımız var. Önümüzde çok kilit bir maç var. Aliağa maçı bizim için çok önemli. Ligde kalabilmemiz için en az 2 maç kazanmamız lazım. Bu yüzden de taraftarlarımızı maça bekliyoruz.

Geçen sezonda içerde 3 dışarda 5 maç kazanmıştık. Taraftarın durumu değişebiliyor ama deplasmanda oynadığımız maçlarda daha iyi konsantre oluyoruz. Çünkü evimizde oynarken taraftarlarımızın desteği ile bazen yanlış tercihler yapabiliyoruz.  Ama profesyonelseniz bunların üstesinden gelmeli oyuna konsantre olmalısınız. Ama evet dışarda  daha iyi oynuyoruz. Ama bunun taraftarlarla bir ilgisi yok. Burada bir şeyler yapmak istiyoruz ama yanlış tercihlerimiz olabiliyor.


* Edirne’de neler yapıyorsun? Yıllarca birbirlerine iyi gözle bakmamış iki ülke Türkiye ve Yunanistan. Kendini burada nasıl hissediyorsun?

Hiçbir zorluk çekmedim ve olumsuzluk yaşamadım. Gerek takım arkadaşlarım gerekse dışardaki insanların bana yaklaşımı çok iyi, beni sevdiklerini hissediyorum. (Burada Faik Can araya giriyor ve “Biz zaten Christos’u Türk olarak görüyoruz. Türkçe anlıyor. Biz Türkçe konuşuyoruz, o Yunanca cevap veriyor” diyor)

Antrenmanlardan sonra dinlenmeye çalışıyorum. Bazen kahve içmeye çıkıyorum. İzin günlerimde zaten evime ailemi, çocuklarımı görmeye gidiyorum. Çok canım sıkılırsa da Oresitiada’ya gidiyorum, orada arkadaşlarım var.


* Önümüzdeki sezon hedeflerin nedir? Burada devam etmek ister misin ?

İlk hedefimiz takımı ligde tutmak. Devamında elbette takımda kalmayı isterim. Çünkü Türkiye’de basketbola yatırım iyi durumda ve oyunculara da iyi ücretler veriliyor. Ayrıca Edirne’yi ve takımımı seviyorum. Evime de çok yakın, adaptasyon sorunum olmuyor. İnşallah takımı ligde tutup sonra da burada devam etmek isterim.
Tapoutos: "Edirne'de Devam Etmek İsterim" Tapoutos: "Edirne'de Devam Etmek İsterim" Reviewed by Ferhat Yeşiltaş on 19:33 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Soru-Cevap-Bilgi

Blogger tarafından desteklenmektedir.