Advertisement

Olaylı Derbinin Ardından Açıklamalar

Beko Basketbol Ligi'nin 19. haftasında önceki gün oynanan ve ev sahibi Fenerbahçe Ülker'in 86-82'lik skorla kazandığı Fenerbahçe Ülker - Beşiktaş Milangaz derbisine yüksek tansiyon ve diskalifiye kararları damga vurmuştu. Bu olaylı derbinin ardından iki cepheden de maçla ilgili değerlendirmeler ve açıklamalar geldi..

Karşılaşmadan galibiyetle ayrılan Fenerbahçe Ülker'in baş antrenörü Neven Spahija, maçla ilgili olarak; ''İki farklı yarı oynadık. İlk yarıda basketbolumuzu oynadık ama ikinci yarıda pes ettik. Kendimize olan güvenimizi kaybettik, açık atışlarda, özellikle serbest atışlarda. İkinci yarıda kesinlikle kendi oyunumuzu oynamadık. Bahaneleri sevmem ama herhalde oyuncularım Unics Kazan maçından sonra yoruldular. Ergin Ataman ile olan durumdan dolayı hoşnut değildim. Türkçe'yi bilmediğim için diyaloğu bilmiyorum. Bu tür avantajdan hoşlanmıyorum. Antrenörler maçın sonuna kadar sahada olabilmeli'' şeklinde konuştu.

Coach Ergin Ataman'ın ilk periyotta diskalifiye edilmesi ile birlikte maçın sonuna kadar takımın başında yer alan Beşiktaş Milangaz yardımcı antrenörü Yağızer Uluğ ise; ''Fenerbahçe'nin 4 kısayla oynadığı bölüm bizim savunma dengelerimizi oldukça zorladı. Maç sonunda skorun dengede olduğu anlarda kritik pozisyonlarda boş atışları değerlendiremedik. Ligdeki iddiamızı sürdürüyoruz. Fenerbahçe'yi galibiyeti nedeniyle kutluyorum'' dedi. Uluğ, ilk periyottaki diskalifiyelerle ilgili bir soru üzerine de; ''Oyun içinde normal karşılıyorum böyle şeyleri. Bizim için önemli bir şey, takım kaptanımızı kaybettik. Takım savunması açısından önemli ismi kaybettik. Başantrenörümüzün diskalifiye edilmesi o an için moralimizi bozdu ama takımımız sahada derli toplu kalmayı başardı. Oyunun içinde olan normal şeyler olarak karşılamak gerekir'' şeklinde konuştu.

Beşiktaş Milangaz'ın formda oyuncusu Serhat Çetin ise karşılaşma için; ''Kesinlikle hak ettiğimiz bir maçtı. Maçın başında olan bazı çirkin olayları, doğru veya yanlış tartışmayacağım. Maçın mücadele kısmında geri dönüşümüz, varoluşumuz nedeniyle takımımla gurur duyuyorum'' yorumunu yaptı.

Fenerbahçe Ülker Şube Direktörü Nedim Karakaş ise karşılaşma ile ilgili olarak; ''Beşiktaş'ın güçlü bir kadrosu var. Hatalarımızdan faydalanarak farkı kapattılar. Ancak oyun sürekli bizim kontrolümüzde geçti. Sonuna kadar öyle devam etti. Bir ara Beşiktaş öne geçti ama derbi maçı istekli ve arzulu oyunumuzla kazandık'' dedi. Maçın ilk periyodunda Kaya Peker ile Hawkins'in aralarındaki tartışmanın ardından diskalifiye edilmesini de değerlendiren Karakaş, ''Her maçta oyuncular arasında bu tip olaylar oluyor. Bence ağır bir kararla diskalifiye edildiler. Ancak maçın hakemleri oyunun selameti açısından, derbi maç elektriklenmesin diye böyle uygun gördüler'' şeklinde konuştu. Nedim Karakaş Beşiktaş Milangaz'ın, Oğuz Savaş'ın Arroyo'ya yaptığı faulün çalınmasına karşın Ukic'in üçlüğünün geçerli sayıldığı gerekçesiyle yaptığı ''kural hatası'' itirazıyla ilgili olarak da ''Herkes itiraz edebilir, ama bence kural hatası yok. Top elden çıktıktan sonra yapılan bir faul var'' ifadelerini kullandı.

Beşiktaş Milangaz'ın deneyimli antrenörü Ergin Ataman ise maçla ilgili olarak; ''Bütün olumsuzluklara rağmen ve yaratılan tüm tansiyona rağmen iyi basketbol oynadık. Son dakika içinde maçı kaybettik. Kazanabileceğimiz bir maçtı. Ama takımın 17 sayı geriden gelip böylesine ağır atmosferde maçın son dakikasına önde girmesi karakterimizi gösteriyor. Takımın kaptanı atılmış, hocası atılmış. Bütün bunlara rağmen hiçbir şekilde geri adım atmadık. Bu karakterimiz ligde ve Avrupa'da da şampiyonluk iddiamızı ortaya koyuyor'' diye konuştu. Takım kaptanı Hawkins'in Kaya ile yaşadığı gerginliğin ardından diskalifiye edilmesine değinen Ataman, Kaya Peker'in sert faul yaptığını dile getirdi. Maçın başında Kaya'nın Hawkins'e yaptığı sert faulün gereksiz olduğunu belirten Ergin Ataman, ''Bu faul ortamı gerdi ve elektriklendirdi. Böyle bir harekete oyuncunun tepkisiz kalması beklenemez. Hawkins de tepki gösterdi. Çünkü bilinçli yapılmış fauldü. Tabii ki kaptanımızın çıkması dezavantaj oluşturdu'' dedi. Ataman, diskalifiye olayı ile ilgili olarak ise; ''Dünyanın en güzel salonlarından birinde oynayacağımızı söyledim. Bu salonun yapımında emeği geçen herkese teşekkür ettim ve takdirlerimi sundum. Bu mesaj gerekli yerlere gitmiştir. Ama bazı fanatiklerin yıllardan şahsıma yaptığı hakaretlere ben artık tepkisiz kalamıyorum. Ya buna çözüm bulacaklar, ya da ben Fenerbahçe salonuna gidip maçta takımımı yönetmem''' diye konuştu.
Olaylı Derbinin Ardından Açıklamalar Olaylı Derbinin Ardından Açıklamalar Reviewed by Ferhat Yeşiltaş on 17:34 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Soru-Cevap-Bilgi

Blogger tarafından desteklenmektedir.