Advertisement

SalsaBasket'in Efes'in Belirsiz Durumuna Dair Köşe Yazısı

Sevgili Anıl'ın Efes Pilsen'in kapanıp kapanmaması ile ilgili görüşlerini bildirdiği köşe yazısı. Yazıyı aynen aktarıyor ve Anıl'a tebriklerimi iletiyorum, imzamı atıyorum yazı için.

Bugün Tuncay Özilhan'ın yürürlüğe girmesi gündem de olan yasa ile ilgili kişisel fikrini öğrendik ilk kez. 'Yeni' ibaresinin eklenmesiyle, mevcut durumda kurallara uymuyor gibi gözüken takımların (yani sadece Efes Pilsen'in) yasadan etkilenmemesinin sağlanabileceğini söylemiş. Geçmişi bırakın, bundan sonra olacakların önünü kesin gibilerinden. Bu fikri daha önce birkaç kişiden daha duymuştum ama yine aynı kişilerden bunun bu şekilde gerçekleşme ihtimalinin de zayıf olduğunu duymuştum. Benim bu yazıda konuşmak istediğim 'Yasanın ne olacağı' değil de 'Efes'in ne yapacağı'. Tuncay Özilhan'ın 'Bu yasa bu haliyle geçerse, kapanmaktan başka şansımız yok' cümlesinde dediği kadar karanlık mı tablo? Gerçekten yok mu başka hiç bir ihtimal? Efes Pilsen'in kapanmasına, ya da kapanmak zorunda bırakılmasına karşıyım. Hep de karşı olacağım. Ancak Efes Pilsen'in 'Biz Türk basketboluna hizmet ediyoruz' gibi gerçekten köküne kadar haklı bir savunma cümlesinin ardına eklediği 'Bu yasa böyle geçerse kapatır gideriz'ifadesini de biraz samimiyetten uzak buluyorum. Evet bu yasanın içerdiği 'Gençliği alkole alıştırma ihtimali'ni ne denli saçma bulduğumu yazdım bir önceki yazımda. Hep saçma buldum, hep de saçma bulacağım. Ama sakin kafayla düşünerek gidelim: Kimse Efes Pilsen'in ya da genelleme yapacak olursak Anadolu Endüstri Holding AŞ'nin Türk basketboluna katkı yapmasını engellemiyor ki? Yani sizin bünyenizde alkollü içecek üreten bir firma var diye ülke sporuna kılınızı bile değdiremezsiniz diyen birileri var mı? Yok. Atıyorum Efes Pilsen kalkıp holding bünyesindeki yüzlerce firma adından biriyle (misal Coca Cola, Fanta, Sprite, Samsung, Kia, Isuzu, Nestea, Powerade, Cappy, Anadolu Sağlık Merkezi..)yola devam etse ve Türk Basketbolu'na vermekte olduğu katkıyı yine verse, bundan ne gibi bir kayıp olur Türk Basketbolu adına. Kulüp aynı, yönetim aynı, kadro aynı, altyapı organizasyonu aynı, herşey aynı. Sadece isim ve belki de renkler değişecek. Gerçekten bu ihtimal, kapanıp gitmeyi gerektirecek kadar ölümcül mü? Sadece bunu sordum kendime. Ve bu nedenle de Efes Pilsen kulübünden yapılan açıklamanın ve bugün Tuncay beyin ağzından dökülen kelimelerin içindeki 'Yasa bu haliyle geçerse kapatırız' cümlesini (sadece bu kısmı)biraz samimiyetsiz buldum. Naçizane fikrimdir. Tau Ceramica'nın Caja Laboral olduğu gibi Efes Pilsen de ufak bir isim değişikliği ile Türkiye ve Avrupa basketboluna yaptığı katkılarını sekteye uğratmadan devam ettirebilir. Ama tabii eğer olay gerçekten basketbolsa. Bana durum biraz ajitasyon, biraz insanları ayaklandırma, biraz kamuoyu oluşturma, biraz da mevcut koşullardaki bedavadan reklam mevzusunu kaptırmamak olarak geliyor. Efes Pilsen kulübü yayınladığı resmi açıklamada çıkıp bu yasanın ne denli saçma olduğunu, yasanın içinde yazan nedenlerin ne denli gerçek dışı olduğunu ispat etseydi ve sadece bu kanaldan girseydi çok daha samimi olurdu benim için. 'Yasa böyle geçerse kapatmaktan başka çaremiz yok'demek, başka bir çare varken bunu söylemek.. Dedim ya samimiyetsiz geldi bana. Bilmiyorum sizin fikriniz nedir? Ve inşallah anlatabilmişimdir ne demeye çalıştığımı. Anlamak istemeyip, beni ve fikirlerimi linç edecekleri düşünerek ben yine de tekrardan madde madde toparlayayım düşüncelerimi: * Efes Pilsen Türk Basketbolunda bir ekoldür. Bunu inkar edecek adam anasının karnından doğmamıştır. Hele çocukluğunu Naumoski'nin yaptığı gibi kolsuz tişörtünün omzuna silerek geçirmiş bir basketbolsever olarak bunu benim yapmam imkansızdır. * Zamanında Milli Takım kadar sevilmiş bir kulüptür. * Son zamanlarda kulüp ekolünden uzaklaşıp yozlaşmışlardır ve birçok kesimin sesli ya da içten tepkisini çekmişlerdir. * Söz konusu yasanın içerdiği maddeler ve sunduğu gerekçeler komiktir. * Efes Pilsen camiasının ve o organizasyonun sıfırlanması gibi bir durum sözkonusu olamaz. * Ama şayet yasa bu haliyle geçerse de, Efes Pilsen'in için tek yol kulübün kepenklerini indirmek değildir. İsim değişikliği ile şu anda ülke sporuna verdiği hizmetleri vermeye aynen devam edebilir.

SalsaBasket'in Efes'in Belirsiz Durumuna Dair Köşe Yazısı SalsaBasket'in Efes'in Belirsiz Durumuna Dair Köşe Yazısı Reviewed by Adsız on 13:26 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Soru-Cevap-Bilgi

Blogger tarafından desteklenmektedir.