Advertisement

Kaya Peker Fener'in Aradığı Adam mı?

Henüz resmi olarak açıklanmasa da % 99 biten Kaya Peker transferi büyük yankı uyandırdı. Fenerbasket'te, Salsa'da, orda, burda, takip ettiğim tüm sitelerdeki yorumları okudum. Fenerbahçeli taraftarların çoğu olaya duygusal yaklaşıyor. Kaya'nın karakteri, çirkefliği, Fenerbahçe Ülker maçlarındaki hal ve hareketleri, Damir Mrsic'e Türkiye Kupası maçında ettiği küfrü hesaba katarak tabii. Açıkça söyleyeyim, ben de Fenerbahçeli olmama rağmen onlar gibi bakıyorum duruma.

Semih Erden ve Ömer Aşık'ın seneye olmayacağını düşünürsek Gasper Vidmar - Oğuz Savaş - Mirsad Türkcan'dan oluşan uzun rotasyonuna cidden bir takviye gerekliydi. Bu üçlüyle TBL'yi rahat oynarsınız ama ya Euroleague? İşte bunu düşündüğümde duygularımla düşünmeyi bırakıp olaya profesyonelce bakmaya başladım. Sonuçta yıllardır üst düzey kulüplerde ve Avrupa'da oynayan bir oyuncu Kaya.

Madalyonun öteki yüzü de var tabii. Final serisinin son 4 maçında Kaya'nın sahadaki hali. Gerçekten seyrettiğim en kötü Kaya'ydı. 2-3 tane boş turnike ve birçok serbest atıştan yararlanamamıştı hatırlarsınız. O esnada Kaya'nın F.Bahçe Ülker ile anlaştığı haberi kulaktan kulağa yayılmaya başladı. Burada Fenerbahçe yönetiminin ikiyüzlülüğünün ortaya çıktığını açıkça görebiliyoruz. Geçen sene de aynı şeyler Mirsad - Efes adına söylenmiş, hatta bu sezonun başlarında hiç forma giymemişti Mirsad. O dönem Efes'i final serisi devam ederken oyuncu ayartmakla suçlayan Fenerbahçe Ülker'in bu yaptığı farklı şeyler değildir. Eğer Kaya daha sezon bitmeden Fenerbahçe ile anlaştıysa performansındaki düşüşü ona bağlayabilmek mantıklıdır. Anıl'ın blogda bahsettiği özel nedenleri de katarak söylüyorum bunu.

Fenerbahçe taraftarı olmayan veya olaya tarafsız gözle bakanlar sadece profesyonelce yorumladılar transferi. Dediler ki, ligde Kaya gibi yerli pivot var mıdır? Dediler ki en önemli rakibinin pota altı gücünü aldınız. Dediler ki saha içinde, Kaya Fenerbahçe Ülker formasını giydiğinde taraftarla arasındaki husumet sona erer. Son cümle haricindekiler kesinlikle çok mantıklı, son cümle ise kısmen mantıklı. Çünkü Fenerbahçe taraftarının Kaya'ya öfkesi yakın zamanlı değil... Kökü birkaç seneye dayanıyor bunun.

Mirsad'ın yaşının ilerlemiş olması, Vidmar'ın hücum performansının yeterli düzeye ulaşamamış olması, bir uzun transferini gerekli kılıyordu. Sen olsaydın ne yapardın diye sorsanız bana, ben yabancı bir pivot koyardım takıma. Ki serbest bırakılan bir kaç tecrübeli pivot var. Örnek olarak Baby Shaq olarak tanınan Schortsanitis. Fenerbahçe'nin Ira Clark ve Kaspars Kambala gittiğinden beri o bölgeye yabancı transferi yapmadı. Yabancı transfer edilmeyecekse illa, Furkan Aldemir'i düşünürdüm. Ya da Türk pasaportu taşıyan Erwin Dudley'i düşünürdüm. Fenerbahçe sonuçta bir Partizan değil, ama bunlar benim düşüncelerim.

Kaya'nın gelişiyle pota altını güçlendirmiştir Fenerbahçe. Fakat taraftarların sevmediği bir oyuncuyu getirerek kafalarda soru işareti bırakmıştır. Bu işin sonu Emre Belözoğlu gibi olur mu bilmiyorum...
Kaya Peker Fener'in Aradığı Adam mı? Kaya Peker Fener'in Aradığı Adam mı? Reviewed by Adsız on 17:46 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Soru-Cevap-Bilgi

Blogger tarafından desteklenmektedir.