Advertisement

Berent Kavaklıoğlu Röportajı (MixBasket Özel)

MixBasket özel röportajıdır, kaynak gösterilmeden kullanılamaz. - Hacettepe Üniversitesi'nin başarılı oyun kurucusu Berent Kavaklıoğlu ile keyifli bir röportaj gerçekleştirdik.

MixBasket: Öncelikle merhaba Berent. Röportaj teklifimi geri çevirmediğin için teşekkürler. Başlangıç sorusu genelde aynı olur. Sorum şu. Babanın da basketbolcu olduğunu biliyoruz. Senin de bu mesleği seçmende babanın ne kadar etkisi oldu, bugünlere gelmende kimlerin payı var?

Berent: Babam benim ilk antrenörümdü. Daha anaokulundayken kolejin spor okulunda basketbol oynardım. Bugünlere gelmemde en büyük katkı onundur.

MixBasket: Ted Kolejliler senin ilk göz ağrın oldu, 2002'de 17 yaşındayken başladın ilk olarak oynamaya. 2007-2008 sezonuna kadar da Ankara'daydın hep. Bu süre aralığında basketbol yaşantında neler değişti?

Berent: 17 yaşımda ilk kez 1.lig tecrübesi yaşadım ve iyi oynadığım maçlar da olmuştu. Büyük Kolej maçında 15 sayı atmıştım hatta. Ayrıca 2004-2005 sezonunda Almanya'nın Opel Skyliners takımında forma giydim, Euroleague tecrübesi yaşadım. O sene Ümit Milli Takım'da Moskova'da Avrupa Şampiyonası oynadım.

MixBasket: Ted Kolejliler'deki en verimli sezonun hangisiydi sence? Ben 2006-2007 sezonu diyorum, zaten o yıl takım olarak da çok iyi bir hava yakalamıştınız.

Berent: 2006-2007 sezonundan önceki yaz Ümit Milli Takım'la Avrupa ikincisi olduğumuzda o takımın 6.oyuncusu gibiydim ve takım olarak iyi bir turnuva geçirmiştik. Birçok teklif aldım ama 1.lige çıkarttığımız takımla, alıştığım düzenle devam etmek istedim. İlk senemizde çok iyi bir başarı elde ettik ve 6.olarak play-offa kaldık. Ben de takımda 20 dakika süre alarak 7 sayı, 2,5 asist, 2,5 ribaund ortalamarıyla oynadım.

MixBasket: Oynadığın oyuncular arasında basketboluna birşeyler katan veya birşeyler öğrendiğin biri var mı? Chuck Davis ve Marques Green gibi önemli oyuncularla oynamak hoş birşey olsa gerek.

Berent: Chuck ve Marques gerçekten çok kaliteli oyuncular. Biz Marques Green ile çok iyi bir ikili olmuştuk. Taktik gereği Hasan Özmeriç çift guard oynatıyordu ikimizi. Gerek Chuck Davis, gerek Marques Green karakter olarak da çok iyi oyunculardı.

MixBasket: Hasan Özmeriç'in en güvendiği oyuncuların başında sen geliyordun. Tecrübeli koç için neler söylersin?

Berent: Hasan Özmerim öncelikle çok iyi bir insan. Ardından çok iyi bir coach. Koçluk kariyeri ortada. Ted Kolejliler'le 1.ligdeki ilk sezonunda play-offa kaldı, 2. yılda da 9. olduk, kılpayı kaçırdık. Düşük bütçelerle çok iyi bir iş başardı Hasan Abi.

MixBasket: Şutlarında bir devamlılık sorunu yaşıyorsun. Sen ne düşünüyorsun bu konu hakkında?

Berent: Şutuma her zaman güvenirim, kariyerim boyunca da güvenmişimdir. O gün hiç şut sokamasam da yine atmaktan çekinmem. Bu konuda ekstra çalışamalar yaparak eksiklerimi kapatıyorum.

MixBasket: İstatistiklerine baktığımızda hem skor olarak hem de asist olarak ön plana çıktığını görüyoruz. Bir oyun kurucunun yapması gerektiği tüm şeyleri yapmaya çalışıyorsun.

Berent: Önceki soruda dediğim gibi şutuma güvenirim ama bu takımı oynatmam anlamına gelmez. Önceliğim her zaman takım oyunudur. Maçın gidişatına ve koçun talimatına göre ikisinden birini uygularım. Zaten bu sezon en çok asist yapan 2. oyuncu oldum.

MixBasket: Tatsız bir Kepez maceran oldu. Kariyerindeki ilk farklı şehir ayrıca. O sene son anda kümede kalmıştı Kepez. Neden devam etmek istemedin? Yönetimsel bir sorun mu, yoksa özel sebepler mi?

Berent: Aslında Kepez'de herşey iyi başlamıştı. Yeni bir şehir, yeni insanlar, yeni kulüp... Ama bir türlü takım olamadık ve ilk 8 hafta maç kazanamadık. Sonra Gerald Fitch ve Robert Traylor gibi üst düzey iki oyuncunun takıma dahil olmasıyla çıkış yakaladık. Ama yakalanan bu çıkışta yabancıların rolü büyüktü, çünkü onlar hücumda serbestti. O sene 16-17 dakika civarlarında süre aldım. Yaklaşık son 5 ay paralarımızı alamadık, konsantrasyonumuz etkilendi bu durumdan.

MixBasket: Ted Kolej, Kepez derken yine evine döndün. TB2L'de Hacettepe Üniversitesi'nde Onur Altınmakas ile paylaştın dümeni. Sezon başında hedefler tabii ki Beko Basketbol Ligi üzerineydi ama başaramadınız. Bu yılki kişisel performansını ve takım olarak performansını nasıl buluyorsun?

Berent: Sezon içi performansımız çok iyiydi, 2 maç kaybederek final-four'a kaldık. Final serisinde ise istenen çizgiye ulaşamadık takım olarak, bazı şeyler kötü gitti. Olin Gençlik ile 1.lige yükselme maçına çıktık ama kaybettik. Benim açımdan iyi bir sezon geçirdim ama 1.lige çıkamamamız kötü oldu.

MixBasket: TB2L ve TBL arasındaki oyun anlayışları, sertlik, kalite bakımından ne gibi farklar var?

Berent: TBL'de çok kaliteli yerli/yabancı oyuncular var, oynanan basketbolu daha hoş ve izlenebilir bir hale getiriyorlar. Ayrıca mücadele gücü de üst düzeyde.

MixBasket: Seneye yine TB2L'de devam mı, yoksa 1.lige dönecek misin? Henüz erken ama teklif yapılmış olabilir.

Berent: Benim hedefimn 1.ligde oynamak ama mevcut sistemde Türk oyuncuların işi gerçekten zor. Her geçen gün yabancı sayısı artıyor, bu durumda yerliler sadece görev adamı oluyor. Ben zevk alarak yaptığım işi kenarda havlu sallayarak yapmak istemiyorum. Eğer 1.ligde benchte oturacaksam, 2.ligde sahada olmayı tercih ederim. Şuan TBL ve TB2L'den teklifler var, düşüneceğim. Hayırlısı neyse o olur umarım.

MixBasket: "Ya şu adamın basketboluna hayranım be abi." dediğin bir oyuncu oldu mu hiç? :)

Berent: Orhun Ene'yi çok severdim ve onu örnek alırdım. Faal oyunculardan ise Serkan Erdoğan.

MixBasket: Bu yaz futbolda ve basketbolda şampiyonalar var bildiğimiz gibi. Ülkemizde düzenlenecek olan Dünya Basketbol Şampiyonası'nda derece yapabilecek miyiz?

Berent: Bence iyi bir hava yakalarsak ilk 4'e gireriz. Ama çok güçlü rakipler var işimiz çok zor.

MixBasket: Ümit Milli ve Yıldız Milli Takımlar'da oynadın. O forma için mücadele etmek nasıl bir duygu?

Berent: Gerçekten o formayı giymek bambaşka bir duygu. Türkiye adına mücadele etmek müthiş birşey. Yıldız Milli, Ümit Milli, B Milli, Üniversite Milli olmak üzere yaklaşık 65 kez milli oldum ve İzmir'deki turnuvada 2.olduk. Bunları başardığım için mutluyum.

MixBasket: Özele girelim yavaş yavaş. Düzenli bir yaşantın var bildiğim kadarıyla. Basketbol bir kenara, evinde ne yapar, ne yer ne içer Berent? Boş vakitlerini nasıl değerlendirir?

Berent: Yaşantıma çok dikkat ediyorum ve düzenli yaşıyorum. Spor olarak basketbol dışında masa tenisine bayılıyorum. Yazın hergün oynamaya çalışıyorum. Onun dışında da genelde kız arkadaşımla vakit geçiriyorum.

MixBasket: Kesinlikle vazgeçemem dediğin birşey var mı?

Berent: Spordan vazgeçemem. :)

MixBasket: Blogla ilgili fikirlerin neler?

Berent: Blogla senin sayende tanıştım. Çok ayrıntılı hazırlanmış. Önceden Salsabasket ve Megabasket'i takip ediyordum ama MixBasket de takip ettiğim siteler arasına girdi. Çok da başarılı buluyorum. Türk Basketbolu'nun yayılmasında emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.

MixBasket: Samimi cevapların için teşekkür ediyor, kariyerinde başarılar diliyoruz MixBasket olarak.

Berent: Ben teşekkür ederim.
Berent Kavaklıoğlu Röportajı (MixBasket Özel) Berent Kavaklıoğlu Röportajı (MixBasket Özel) Reviewed by Adsız on 17:11 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Soru-Cevap-Bilgi

Blogger tarafından desteklenmektedir.